Manic Monday

Jag har länge tänkt att skaffa en blogg. Det största "problemet" har nog varit att veta vad den ska handla om. Vill inte bara skriva tråkiga saker om mitt liv. Fast nu kunde jag inte hålla mig längre. Den här bloggen kommer nog att handla om min personliga syn på saker och ting, utgå utifrån egna erfarenheten eller saker som jag helt enkelt kommer att tänka på - ibland alldeles för privata delar. Alltså inget speciellt ämne, men framförallt om mina två största intressen i livet : ishockey och musik.
 Igårkväll la jag in ny musik på min gamla mp3. (det gjorde dagens resa mycket lättare). Det blev Noice, Janis Joplin, Caj Karlsson och så äntligen fick jag tag på den underbara låten "En sång från hjärtat" av Linn Eriksson. Den går rakt in i själen och jag vet inte vad som händer med mig när jag lyssnar på den, minst sagt vacker och jag tror inte den lämnar någon oberörd.
Hur som helst så åkte jag upp till Emmaboda för att där vänta på tåget ner till stan. Satte mig då på Feni som jag brukar och dricka kaffe och läsa tidningen. Som vanligt slank det ner två chokladbollar också. Det var en mysig stund. Jag gillar att bara sitta och tänka och lyssna på gubbarnas prat och "kärringar hit å kärringar dit". Sen tog jag i alla fall tåget och gick och satte mig vid skolbänken. Blev inte så värst mycket matte gjord, är ju så tråkigt. Tog mig igenom den och sen åt vi och så hade vi Naturkunskap B en timma, sen slutade man halv 2. Lite lagom sådär. Imorgon ska jag sitta i tre timmar och göra ett Tyskt språkdiplomprov. Är ganska nervös, men jag borde klara det om mitt huvud vill vara med mig denna gången!
Känner att jag inte riktigit får ur mig alla tankar jag vill nu och då ska man sluta skriva. Senare ikväll ska jag försöka skriva igen om det jag tänker på mest just nu.

Take care


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0