Vad som händer just nu

Inte skrivit på länge nu, dumma mig! Det har bara varit så mycket nu med en bror inlagd på barnakuten i nästan en vecka (ska in igen till helgen) och massa i skolan och på fritiden också. Men nu satte jag mig iallafall i biblioteket i väntan på spanskan. Fick reda på mitt Rättskunskapsprov nu, ett bra VG. Är besviken på mig själv att jag inte läste mer än dagen innan och sånt, men får vara nöjd att det gick så pass bra som det ändå gjorde med tanke på hur dåligt jag mådde när jag skulle plugga. Om 20 minuter får jag även reda på mitt Spanskaprov. . .
Mår oförskämt bra idag. Vet inte varför, kanske för att jag verkligen har gjort bra ifrån mig i skolan och att jag inte har mycket i skolan nu och att brorsan börjar må bättre och att det är kvaltider i hockeyn. Skickade in en ansökan i går till Emmaboda kommun som personlig assistent. Jag hoppas verkligen att jag får något utav de 100 jobb som de sökte!! Skulle passa mig. Jag tycker om att hjälpa andra människor. Förra sommaren jobbade jag ju på AMB, men när de stängde så jobbade jag med Dagverksamheten på ett Ålderdomshem. Läste tidningen för de, höll i gymnastiekn, berättade om diverse saker och underhöll med musik och så spelade jag orgel för de. Två gånger bakade vi även muffins och spelade memory. Det var i alla fall det roligaste jobbet jag haft (bortsett från praktiken på Destination Gotland). Man såg verkligen glädken i deras ögon för att någon tog sig tid för dem, eller bara sjöng en stund. Då kan jag känna att jag faktiskt gör någon nytta! Sen behövs ju pengar också i dessa tider. Får inte jobba allt för mycket på AMB nu då de har varslat folk.
Idag hade vi sång i grupp. Vi hade teori förra gången med skalor, terser och sådant. Roligt! Fast jag envisades med att ta ett G när jag skulle börja på C i en liten kvint. Men idag satt allt som det skulle. När jag väl är inne på musik kan jag ju passa på att länka till en rolig grej.  http://www.barometern.se/sporten/direktrapporteringen-fran-matchen(1217629).gm från tidningen Barometern där det står att "Johanna någonting" sjöng. Sen att de tycker Nationalsången är trams. Enligt mig så är det fint! Men visst vill man bara att matchen ska börja. I onsdags sjöng jag för en fullsatt Dackehall! TAIF mötte Nybro Vikings för första gången på 17 år i en seriematch och det var extra nervös i och med att man kommer från Emmabodatrakten där man antingen är taifare eller Nybroit. Men Tingsryd vann rättvist med 4-2 och är nu med igen i kampen om en allsvensk plats. Mot Huddinge på söndag...!
Tänkte avsluta med en underbar dikt innan jag beger mig mot spanskan.


They say memories are golden,
well, maybe that is true;
I never wanted memories,
I only wanted you.

A million times I needed you,

A million times I cried;
If love alone could have saved you,
You never would have died.

In life I loved you dearly,
In death I love you still;
In my heart you hold a place
No one could ever fill.

If tears could build a stairway,
And heartache make a lane;
I'd walk the path to heaven,
And bring you back again.


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Hejsan!

Kul att du bloggar också. Nu har du pressen på dig att uppdatera ofta. Jag kommer allt att kika in till dig ;o)



Visst blev reportaget bra! Hoppas på fler, kanske till nästa år.



Häls. Eva-Lena

2009-03-24 @ 18:27:00
URL: http://lisselgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0